måndag 1 december 2008

Oväntat besök

Jag brukar pakerar min bil på gatan utanför mitt trapphus. Idag när jag skulle pakera såg jag en riktig skummis (en smal, skäggig 35åri Ulf Brunnberg i mjukisbyxor) stå och läsa på våran anslagstavlan, precis där det finns en lista över oss boende. Kännde direkt att den där typen söker mig. Sitter kvar en stund för att se vart han tar vägen. Han knallar upp en trappa och ringer på min dörr. Givetvis så lyckas han se mig när jag sitter där helspänd i bilen och iaktar. Så jag går ur bilen och in i trapphuset. Då sticker han uppåt i trapphuset! Jaha, skönt tänker jag.

Jag går in och påbörjar maten. Då ringer dörrklockan, fasen. Han presenterar sig och säger att han är ute för att göra en undersökning om ungdommars helgvanor. Jag avböjer dock snällt till att medverka i den statistiken.

Inte visste jag att Bogrens här i Skövde lämnade ut kassakvitton. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem skulle vilja delta i en sån undersökning? Antar att resultatet inte skulle se alltför bra ut ;P